Jak przełamać niemoc twórczą, zainspirować się i ze średniego poziomu wznieść się na wyżyny? Odkryj radość fotografowania. Zostań świadomym fotografem.
6 tygodniowy kurs fotografii online z cotygodniowym grupowym omówieniem prac. Fotografia pejzażowa, reportaż, dokument/street photo,
fotografowanie postaci
Czas nagrania lekcji wideo: 3 godziny
Rozpoczęcie kursu: cały rok, w momencie zapisu.
Format: MP4. System: Windows, Mac, Linux. Rozdzielczość obrazu : 1280x720px.
Rok wydania: 2016
Stopień aktualności wiedzy: 100 %
Rodzaj nośnika: elektroniczny, pliki do pobrania
Dyplom ukończenia: Nie
Stopień trudności:
Nie cierpisz swoich zdjęć? Chcesz je spalić?
Na każdego przychodzi taki czas, że już nie chce oglądać swoich zdjęć. Wszystko co było do tej pory zrobione najchętnij bym spalił. Ja też to przeżywałem. Mniej więcej co pół roku przychodziły do mnie czarne myśli: spalić wszystkie zdjęcia, kóre do tej pory wykonałem. To było straszne. Ale gdy to przeżyjesz, nabierasz chęci do pracy, do dalszego rozwijania swojego warsztatu fotograficznego. Jeśli masz takie myśli to jesteś na dobrej drodze. To znak, że idziesz do przodu i nie stoisz w miejscu...
Dla kogo?
Jeśli umiesz obsłużyć swój aparat i chcesz robieć lepsze zdjęcia, to jesteś w dobrym miejscu.
Szukasz inspiracji w swoich fotograficznych poczynaniach i nie masz czasu na przekopywanie ton śmieci w internecie.
Brakuje Ci wsparcia i chcesz dowiedzieć się coś na temat swoich zdjęć.
Obejrzyj fragmenty...
Czego konkretnie się nauczysz?
Starannie wybierać najlepsze pory do fotografowania, zwiększając tym samym wielokrotnie szansę na doskonałe zdjęcie.
Myśleć fotograficznie od A do Z. Nabędziesz umiejętności planowania
i wykonania zdjęć.
Poznasz kilkadziesiąt niesamowitych technik fotografowania. Po kursie możesz się odnaleźć w każdych warunkach oświetleniowych.
Dowiesz się jakie błędy popełniasz. Na spotkaniach online omówię Twoje zdjęcia.
Program kursu
Lekcja 1.
Teoria. Materiał wideo. Czas trwania: 19 min.
JAK WIDZI APARAT, A JAK CZŁOWIEK
Rozwiązanie następującego problemu:
Jedzie człowiek samochodem i obserwuje drogę
i otoczenie. W pewnym momencie przed oczami miga mu obraz który, zachwyca... gra światła, kolory, sytuacje. Zatrzymuje się by wyciągnąć aparat, przymierzyć się i strzelić
zdjęcie. W domu wyciągam kartę, kopiuje je na komputer i... przeżywam zawód. Światło nie takie, zdjęcie płaskie, obraz już tak nie zachwyca jak w rzeczywistości. Tłumaczę sobie,
że następnym razem będzie lepiej, ale tak nie jest...
- Dlaczego wrażliwość dziecka w fotografii na początku jest nie zalecana?
- Aparat widzi w dwie strony. Co z tego wynika?
- Czy oby na pewno jesteś w odpowiednim miejscu na fotografowanie?
- Jak pora dnia może osłabić działanie naszego zdjęcia o 100%?
- Jak inspiracja i wiedza wpływają na efekt końcowy?
- Jak w maksymalny sposób przekazać to, co widzimy w plenerze?
- Jak zniwelować odmienne widzenie rzeczywistości przez aparat fotograficzny?
Lekcja 2.
Teoria + ćwiczenia. Materiał wideo. Czas trwania: 25 min.
PROSTA METODA NA BRAK WENY
Rozwiązanie następującego problemu:
Bardzo często moim największym problemem w fotografii jest brak weny. Gdy biorę sprzęt do ręki, jadę w miejsce, które wydaje się ciekawe, staję tam i... nic. W takich sytuacjach
nie wiem jaki kadr chcę uchwycić, co chcę pokazać na zdjęciu. Mimo dużej wiedzy teoretycznej brakuje mi wyobraźni. Ale czy to jest do poprawienia? Czy można z tym jakoś walczyć?
Może się kiedyś dowiem...
- Jak zrobić dobre zdjęcie pejzażowe?
- Jak miejsce, pora roku, pora dnia wpływają na ostateczny efekt: sukces lub kompletną klapę?
- Warunek konieczny doskonałego zdjęcia krajobrazowego.
- Klucz do sukcesu. Jedna najważniejsza wskazówka zmieniająca o 180 stopni Twój sposób myślenia o fotografii pejzażowej.
- Od świtu do zmierzchu. Przykłady udanych zdjęć?
- Jak fotografować ze światłem, pod światło i w świetle bocznym pejzaże?
- Od dobrych zdjęć do wybitnych. Jaki czynnik wpływa na taką kategoryzację?
Lekcja 3.
Materiał wideo. Czas trwania: 33 min.
10 KROKÓW DO OSZAŁAMIAJĄCYCH ZDJEĆ
Rozwiązanie następującego problemu:
Chciałbym zapytać się o szczegóły pracy dyplomowej. Mianowicie najlepiej dla mnie
by było otrzymać w odpowiedzi wszystkie wytyczne dotyczące pracy dyplomowej (ilość zdjęć, temat, forma itd.).
Powoli zaczynam tworzyć szkielet czegoś co chciałbym, aby było moją pracą dyplomową.
Stąd też pytam już za wczasu.
- Jak wykonać zdjęcia będące teczką portfolio na egzaminy do wyższych szkół fotograficznych, zestawem zdjęć na konkurs fotograficzny,
kompletem zdjęć na indywidualną wystawę fotograficzną, publikacją prasową.
- Co sprawi, że zrealizujesz swój pomysł. Warunek konieczny realizacji zadania fotograficznego.
- Jak z gąszczu tematów wybrać ten właściwy i nie spalić się na starcie?
- Jaka czynnośc ułatwi Ci zaplanowanie i wykonanie zdjęć. Jedna wskazówka ułatwiające Ci życie.
- Realizacja zdjęć i plan na czerpanie korzyści z wykonanych fotografii.
- Studium przypadku nagrody w dwóch konkursach i uczestnictwie w wystawie zbiorowej i zaliczeniu przedmiotu na studiach fotograficznych za pomocą jednego zestawu zdjeć.
Lekcja 4.
Materiał wideo. Czas trwania: 29 min.
5 TECHNIK REPORTAŻOWYCH I STREET PHOTO
Rozwiązanie następującego problemu:
Kręce się po mieście i nie mogę znaleźć sobie tematu. Wykonuje pojedyncze zdjęcia nie związane ze sobą tematycznie. Nie potrafię się zorganizować i pracować nad jednym tematem.
Mówiąc krótko łapią za ogon zbyt wiele srok.
- Dlaczego nie warto fotografować wystąpień scenicznych w teatrze, podczas koncertu, kabaretów, a lepiej skupić się na zupełnie czymś innym?
- Jak fotografować bardzo niedostępne miejsca związane z dramatycznymi wydarzeniami np. katastrofa atomowa w Czarnobylu i dlaczego nie warto odwiedzać ZONY. Co jest ważne
dla oglądającego, a co jest pustym przebiegiem w aparacie fotograficznym.
- Metoda pozwalająca zawładnąć przestrzenią publiczną, umożliwiająca podporządkowanie osób tam przebywających.
- Metoda pozwalająca wykonać bezkarnie zdjęcia na ulicy. Wady i zalety, wpływ na jakość zdjęć.
- Kiedy dokument jest jeszcze dokumentem? Bezpieczna ingerencja w świecie fotografowanym. Przykłady dyskwalifikacji dokumentu.
- Aspekty prawne footreportażu i street photo. Podstawowe zasady. Pytać o zgodę? Fotografować? Nie fotografować? Publikować?
Lekcja 5.
Materiał wideo. Czas trwania: 34 min.
10 BŁĘDÓW POZOWANIA
Rozwiązanie następującego problemu:
Zajmuje się fotografowaniem dzieci i ludzi. Dorośli są cierpliwi, natomiast moi mali modele są niezwykle ruchliwi i trudno mi ich fotografować. Jakie są zasady kadrowania postaci?
- Gdzie powinny się znajdować krawędzie kadru przy fotografowaniu postaci dziecka?
- Jakie światło jest korzystne przy fotografowaniu portretów? Dlaczego złe światło potrafi zniekształcić twarz fotografowanej osoby?
- Jak uniknąć błędów związanych z użytą ogniskową obiektywu?
- Poprawny układ nóg. Czy to takie trudne??
- Błędy związane z ustawieniem rąk. Zapobieganie niekorzystnym układom.
- Najbezpieczniejszy punkt widzenia. Złota porada dla początkującego.
- Jak umiejętnie dobierać tło do fotografowanej postaci?
- Unikanie błędów związanych z przedplanem.
- Pion, czy poziom, a może kadr przekrzywiony?
- Jak wykonać logiczną stylizację i nie spalić się ze wstydu?
Lekcja 6.
Materiał wideo. Czas trwania: 39 min.
JAK W DOWOLNY SPOSÓB KSZTAŁTOWAĆ RZECZYWISTOŚĆ ZA POMOCĄ FOTOGRAFICZNYCH ŚRODKÓW WYRAZU
Rozwiązanie następującego problemu:
Nie mam problemów ze zrozumieniem swojego aparatu. Ustawienie czasu i przysłony nie jest dla mnie trudnością. Schody zaczynają się
gdy muszę zadecydować o małej i dużej głębi ostrości. Nie wiem kiedy użyć długiego czasu naświetlania, a kiedy krótkiego. Nie mam zielonego pojęcia
czy stosować szeroki kąt, czy teleobiektyw w pejzażu. Fotografować niebo, czy ziemię?
- Co to są fotOgraficzne środki wyrazu?
- Warunek konieczny dobrego pejzażu. Od nudnej fotki do dobrego rzemiosła.
- Jak znaleźć optymalne miejsce do fotografowania w plenerze?
- Kiedy zadzierać aparat do góry, a kiedy pochylać obiektyw. Prosta, czytelna zasada do wdrożenia.
- Różnica w relacji pierwszy plan - tło przy użyciu teleobiektywu i szerokiego kąta.
- Jak drastycznie wpływać na zdjęcie wykonując niewielkie przesunięcia podczas robienia zdjęć?
- Jaka powinna być głębia ostrość w pejzażu?
- Jak używając czasu naświetlania możemy pokazać na zdjęciu to, czego nie ma w rzeczywistości?
Jak przebiega kurs?
Kurs prowadzony jest bez konkretnych terminów, więc możesz zapisać się w każdej chwili.
Sam proces zapisu i płatności za kurs szczegółowo omówiłem w tym materiale wideo. Po zapisie na kurs otrzymasz automatycznie maila z wszystkimi lekcjami.
Po obejrzeniu lekcji wykonujesz
ćwiczenia oraz odrabiasz pracę domową (jeśli takie były) i wysyłasz wykonane zdjęcia mailem. Na
cotygodniowym spotkaniu online, usłyszysz anonimowy komentarz na temat Twoich prac. Możesz wysłać inne zdjęcia ze swojego archiwum zdjęciowego.
Ustalony jest limit 3. zdjęć na spotkanie online. Spotkania online są nagrywane na wideo i udostępniane uczestnikom do obejrzenia.
W dowolnym momencie możesz podejść do testu wiedzy. Gdy go zdasz, otrzymasz dyplom ukończenia kursu. Skomplikowane? Ależ skąd! Banalnie
proste.
Uwaga! W pierwszym mailu dostajesz wszystkie lekcje i uczysz się we własnym tempie.
TERMINARZ
Spotkania online z oceną zdjęć są we wtorki o godz. 20.00 czasu obowiązującego w Polsce. Są to spotkania grupowe. W czasie spotkania można zadawać zamknięte pytania prowadzącemu za pomocą czata. Prowadzący w miarę możliwości udziela odpowiedzi. W ten sam sposób można uzyskiwać porady od innych uczestników. Dla nieobecnych dostępne jest do obejrzenia nagranie wideo ze spotkania online. Spotkania organizowane są co tydzień przez cały kalendarzowy rok. Oto przykładowy terminarz:
Od razu - Wszystkie lekcje + test wiedzy. 7 dzień - Spotkanie online - omówienie prac. 15 dzień - Spotkanie online - omówienie prac. 22 dzień - Spotkanie online - omówienie prac. 29 dzień - Spotkanie online - omówienie prac. 36 dzień - Spotkanie online - omówienie prac. 43 dzień - Spotkanie online - omówienie prac.
UWAGA! Nie można przesuwać terminów spotkań online.
Cechy kursu
Teoria i ćwiczenia to materiały wideo do analizy. Twój udział jest czynny. Powtarzasz proste ćwiczenia za prowadzącym i wyciągasz wnioski. Materiały wideo możesz pobrać i odtwarzać w dowolnym momencie.
Po części teoretycznej wysyłasz mi zdjęcia e-mailem. Podczas webinara anonimowo omawiam prace, wskazuje wady i zalety. Takich spotkań jest 6. Jeśli nie możesz być online -
możesz obejrzeć zapis wideo.
O prowadzącym
Szymon Zduńczyk - absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi kierunku fotografia i Politechniki Gdańskiej. Od 2004 roku właściciel AGENCJI FOTO OKO i fotograf zawodowy. Jest wydawcą kursów fotografii wideo oraz prowadzi szkolenia fotograficzne online. Od 2013 roku założyciel Akademii Foto Oko, internetowej szkoły fotografii.
Klientami jego byli m.in. Swarovski Elements, Douglas Polska, J. J. Darboven Poland, Det Norske Veritas Poland, więcej...
Współpracował miedzy innymi z: agencją Mr. Bloom przy projektach dla Dr. Oetker, ZT Kruszwica, Loopy`s World
dla
oraz z agencją Paragraff przy projektach dla Portu Lotniczego Gdańsk, Galeon i Orbis.
dla
Nagrody i wyróżnienia to: II nagroda exequo w XII Ogólnopolskim Konkursie Fotografii PORTRET w Trzciance w 2007 roku, Certificate of Achievement Honorable Mention - International Photography Awards, Los Angeles w 2003 roku, II nagroda w Ogólnopolskim Konkursie Fotograficznym Oblicza Ludzi w Otwocku, I nagroda - IV Krajowy Konkurs Fotograficzny Przystanek Woodstock, Żary 2002, wiecej...
Wyróżnienie Szymona Zduńczyka w konkursie ND Awards 2014
Co jeszcze dostanę?
Kurs wideo
wartości 90zł /oddzielnie
ten kurs sprzedaję tutaj
/
Stylizacja dziecięca
Czas nagrania: 2 godz. 23 min.
Bonusowy e-book
Kiedy przeczytałem tego e-booka zachwyciłem się jego prostotą, zwięzłością i trafością. Nie widziałem jeszcze e-booka motywacyjnego z fotografii! Autorka Anna Maria W. Fardella
jest specjalistką od pomagania w odnajdywaniu właściwych dróg, jest kompasem dla ludzi. Ten 24. stronicowy e-book należy wydrukować i na nim sporządzać notatki. Jest w nim wszystko czego potrzebuje początkujący i średnio zaawansowany fotograf aby nie przespać swojego fotograficznego życia i pójść właściwą drogą. Polecam Sekrety motywacji w fotografii aby chciało Ci się fotografować tak, jak się czasem nie chce.
Na spotkaniach online przeprowadzanych za pomocą platformy konferencyjnej prowadzący omawia zdjęcia nadesłane przez uczestników.
Dla nieobecnych przygotowany jest materiał wideo ze spotkania do obejrzenia dostępny do 6 dni od terminu spotkania.
Uczestnik wysyła do 3. zdjęć na tydzień. Prowadzący poświęca na te 3 zdjęcia minimum 9 minut zwięzłej recenzji, wskazując plusy i minusy na ujęciach.
Najlepsze nadesłane prace są wyróżniane i publikowane na blogu. Przekonaj się, że nauka przez internet jest skuteczna pod warunkiem, że się chce.
Odwiedź BLOGA i zobacz jakie efekty uzyskują uczestnicy kursów online
z omówieniem zdjęć.
Od września 2013 do grudnia 2022 omówiliśmy 19720 zdjęć na 800 spotkaniach. Spotkanie online trwa średnio 1 godzinę i 30 minut
(wyliczone na podstawie danych z lat 2013-2023). Długość spotkania zależy od liczby nadesłanych zdjęć.
Spotkania organizowane są co wtorek o godz. 20.00. Nie trzeba instalować oprogramowania do odbioru transmisji wideo na swoim komputerze.
Pamiętaj, wybierając tę opcję, musisz rozpocząć naukę od razu. Nie ma możliwości przesuwania terminów uczestnictwa w spotkaniach online. Obejrzyj przykładową recenzję.
Wybierz swój kurs
Który wybrać kurs? To zależy od stopnia samodyscypliny. Jeżeli potrafisz się zmotywować do pracy i jednocześnie
potrafisz samodzielnie ocenić efekty swojej pracy to wybierz KURS WIDEO. To
najbardziej ekonomiczne rozwiązanie dla dobrze zorganizowanych osób.
Jeśli chcesz abym Cię jeszcze bardziej zmotywował i oceniał postępy Twojej pracy na bieżąco podczas spotkań online to
wybierz KURS ONLINE. Możesz również oceniać efekty innych uczestników i czerpać z
tego inspiracje. Każde zdjęcie recenzuję 3 minuty, co przy 18 zdjęciach daje w sumie 54 minut poświęconych tylko Twoim pracom.
Jeśli wybierzesz tę opcję, to musisz rozpocząć naukę od razu, bez możliwości przesuwania spotkań online.
Jest to opcja dla osób, które są odporne na krytykę. Zdjęcia początkujących fotografów są obarczone wieloma błędami,
które prowadzący ma obowiązek wychwycić i przedstawić. Jeśli jesteś wrażliwy na szczere słowa krytyki - wybierz opcję WIDEO.
KURS WIDEO
KURS ONLINE
Materiały
wideo 3h
Bonusowy
e-book wartości 18 zł
Wersja MP3 kursu
Kurs wideo Stylizacja... wartości 90 zł
6. cotygodniowych spotkań online z omówieniem do 18. zdjęć wartości 139 zł