LIVE. Nagranie na żywo z prawdziwej kulinarnej sesji zdjęciowej
Jak fotografować potrawy?
Jak przygotować i przeprowadzić sesję zdjęciową?
Jak komunikować się z klientem? Jak opracować zdjęcia? W jaki sposób rozliczyć się ze zlecenia?
Czas trwania lekcji wideo: 6 godzin 22 min.
Format: MP4. System: Windows, Mac, Linux. Rozdzielczość obrazu : 1280x720px.
Rok wydania: 2016
Dyplom ukończenia: Nie
Stopień trudności:
Jak się do tego zabrać?
Sesje zdjęciowe obrastają mitami. Czytałeś na ten temat wiele artykułów redaktorów, którzy prawdopodobnie nigdy
nie byli na sesji zdjęciowej, nie mówiąc już o jej realizacji. Przyznaję: sesja fotograficzna jest trudna, ale
dla osób, które nie mają zielonego pojęcia o fotografowaniu i kontakcie z klientem. Nie uwierzysz, ale te
zdjęcia, ja wiele innych, wykonałem po wcześniej zamówionym fotografie, który się nie sprawdził. Jak myślisz,
ile zdjęć wybrał klient po sesji z fotografem amatorem? Odpowidz brzmi: zero. Widziałem te zdjęcia i
rzeczywiście, nie nadawały się do niczego. Ty nie musisz improwizować, wystarczy, że zastosujesz wskazówki
zawarte w tym kursie.
Czy Ty również...
- Zajmuję się fotografią zawodowo ale fotografia kulinarna jest dla mnie zupełnie obca. Chcę zarabiać na
fotografowaniu potraw, żywności. Nie mam czasu na własne eksperymenty. Chcę by ktoś pokazał mi jak to robić.
- Realizuję inne sesje zdjęciowe, ale nie mam pojęcia jak zrealizować sesję kulinarną. Jak rozmawiać z klientem, na co się godzić, a na na co nie?
- Myśle aby swoją pasję przekuć na pieniądze i chce wiedzieć jak się realizuje profesjonale sesje zdjęciowe od a do Z.
KLIENT: Wytwórnia Wędlin Władysław Kummer, ZLECENIE: Zdjęcia reklamowe wędlin do kalendarza, 2008, PRODUKCJA: Inventivmedia, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk, 2008
Czego konkretnie się nauczysz?
- Jak współpracować z klientem aby nie było to ostatnie Twoje zlecenie?
Co należy uczenić aby realizacja sesji zdjęciowej przebiegła bezkonfliktowo? Jak rozliczyć się z materiałem? Jak reagować na korekty wnoszone do zdjęć?
- Jak sprzęt jest niezbędny aby fotografować potrawy, żywność? Nie sztuką jest wydanie dużej ilości
pieniędzy na sprzet, który nie będzie na siebie zarabiał.
- Jak ustawić oświatlenie aby potrawy sprawiały wrażenie świeżych, soczystych i smacznych. Światło
to podstawa w fotografowaniu dań gdy chcemy zdobyć zlecenie na zdjęcia kulinarne.
- Jak komponować zdjęcia potraw? Przekażę Ci wiedzę, kóra pozwoli Ci na szybkie wykonanie packshota Jest toto pewien schemat, który należy poznać. To odpowiedni kąt widzenia, odpowiedni obiektyw,
odpowiednie tło i głębia ostrości.
- Jak doprowadzić zdjęcie do perfekcji. Jak opracować zdjęcie w Photoshopie nie marnując na to pół dnia? Sekrety leczenia zdjęć z przypadłosci.
Obejrzyj fragmenty kursu
Program kursu
Lekcja 1.
Materiał wideo. Czas trwania: 52 min.
PIERWSZE ZDJĘCIE
- Jakie były niezwykłe okoliczności zrealizowania tej sesji zdjęciowej?
- Jak się przygotować do zlecenia?
- W jaki sposób ustawić oświetlenie, jakiego użyć sprzętu?
- Co muszę ustalić z klientem przed rozpoczęciem zdjęć?
- W jaki sposób bezkonfliktowo zrealizować zlecenie, jaki system akceptacji przyjąć?
- Jak reagować w przypadku uwag klienta?
Zdjęcia z kursu, fot. Szymon Zduńczyk, 2016
Lekcja 2.
Materiał wideo. Czas trwania: 50 min.
NAJWAŻNIEJSZA ZASADA W FOTOGRAFII ZAWODOWEJ
- Jakie zdjęcie nadaje się na baner reklamowy?
- Czy zatrudniać asystenta do pomocy?
- Jakie czynności powinien wykonywać asystent?
- Czy stosować małą, czy dużą głębię ostrości?
- Czy można stosować pewne kompromisy podczas sesji zdjęciowej aby przyśpieszyć realizację?
- Jak wykorzystać pierścienie macro?
- Co się wydarzyło niespodziewanego podczas sesji zdjęciowej,
co mogło wstrzymać realizację na kilka godzin lub ją odwołać i jak z tego wybrnąłem,
stosując najważniejszą zasadę w footgrafii komercyjnej?
- Prosta technika na wspaniałe światło przy dwóch rodzajach powierzchni: kompletnie odbijającej światło i matowej.
Zdjęcia z kursu, fot. Szymon Zduńczyk, 2016
Lekcja 3.
Materiał wideo. Czas trwania: 1 godzina 7 min.
PRACA W NIEDOCZASIE. ZAPOWIEDŹ PROBLEMÓW
- Jak pracować w niedoczasie?
- Co to są "czarne dziury" i jak się z nimi rozprawić?
- Jak ustawiać produkty względem łączeń drewnianych desek?
- Jak radzić sobie w konfliktowej sytuacji? Czy "przeciągać linę" na swoją stronę?
- W jakiej kolejności fotografować produkty kulinarne? Czy to ma jakiś wpływ na wydajność pracy?
- Jakie są najtrudniejsze rodzaje ciast do fotografowania?
Zdjęcia z kursu, fot. Szymon Zduńczyk, 2016
Lekcja 4.
Materiał wideo. Czas trwania: 45 min.
ROZWÓJ TOTALNEGO KRYZYSU
- Jak realizować sesję zdjęciową w czasie totalnego zmęczenia, zniechęcenia?
- Jak fotografowanie "zmaltretowanego" ciasta wpłynęło później na czas opracowania?
- Czy sygnalizować przekroczenie wycenianego czasu realizacji sesji zdjęciowej?
- Jak fotografować zupełnie płaskie potrawy?
- Czy pozwalać klientowi na rozbudowywanie stylizacji i dokładanie dodatkowych produktów?
Zdjęcia z kursu, fot. Szymon Zduńczyk, 2016
Lekcja 5.
Materiał wideo. Czas trwania: 48 min.
ZAŻEGNANIE KRYZYSU. CZĘŚCIOWE WYJŚCIE Z NIEDOCZASU
- Jak fotografować potrawy z gładką powierzchnią odbijającą światło?
- Jakie ciasta fotografuje się najłatwiej?
- Jak dekorować potrawy? Jakie są podstawowe zasady?
Zdjęcia z kursu, fot. Szymon Zduńczyk, 2016
Lekcja 6.
Materiał wideo. Czas trwania: 24 min.
WYWOŁANIE ZDJĘĆ
- Omówienie efektów sesji zdjęciowej.
- Czym wywoływać zdjęcia z formatu RAW?
- Wywołanie zdjęć jako kolejny etap w procesie opracowania materiału.
- Jak ustawić balans bieli? Pułapki automatycznych narzędzi.
- Jak znaleźć złoty środek pomiędzy ślęczeniem nad zdjęciema poprawnością?
- Jak zautomatyzować wywołanie, aby oszczędzić czas?
- Czy i jak odszumiać oraz wyostrzać?
Wywołanie zdjęć w programie DXO.
Lekcja 7.
Materiał wideo. Czas trwania: 36 min.
OPRACOWANIE PRZYKŁADOWEGO ZDJĘCIA
- Jak wykonać retusz ciasta?
- Na co na pewno klient zwróci uwagę i jak wyjść tym oczekiwaniom naprzeciw?
- Gdzie są granice dobrego smaku przy postprodukcji kulinariów?
- Jaki system akceptacji opracowanych zdjęć obrać aby nie opracowywać na marne wszystkich zdjęć?
- W jakiej postaci wysyłać zdjęcia klientowi do akceptacji?
Opracowanie zdjęć w Photoshopie.
Lekcja 8.
Materiał wideo. Czas trwania: 23 min.
BŁĘDY ASYSTENTA I OPRACOWANIE KOLEJNYCH ZDJĘĆ
- Jakie błędy popełnia początkujący fotograf podczas obróbki zdjęć i jakie błędy popełniła kandydatka na asystenta?
- Z jaką dokładnością wykonać retusz zdjęć? Od czego to zależy?
- Wykonanie orekty zdjęć według zaleceń klienta.
- Jak interpretować korekty zleceniodawcy?
Opracowanie zdjęć w Photoshopie. Strzałka wskazuje błędy asystenta.
Lekcja 9.
Materiał wideo. Czas trwania: 38 min.
KOREKTA ZDJĘĆ, ROZLICZENIE I PODSUMOWANIE SESJI
- Jak uniknąć niekończących się korekt zgłaszanych przez klienta?
- Dostrojenie końcowe wszystkich opracowanych zdjęć.
- Jaką ilość korekt zleceniodawcy akceptować?
- Jakie działania marketingowe podjąć? Na co wydać pieniadze a gdzie je zaoszczędzić?
- Jak skonstruować cennik? Co jest najważniejsze przy wycenie?
- Jaki błąd popełniłem, mimo dużego doświadczenia, który kosztował mnie co najmniej godzinę bezproduktywnej pracy?
Gotowe, opracowane zdjęcia.
Jak przebiega kurs?
Sam proces zapisu i płatności za kurs szczegółowo omówiłem w tym materiale wideo. Po zapisie na kurs otrzymasz maila. Potwierdź
uczestnictwo klikając w podany link. W kolejnym mailu otrzymasz wszystkie lekcje i możesz korzystać z zawartej wiedzy.
KLIENT: Hotel Wolne Miasto /Gdańsk/, ZLECENIE: Zdjęcia potraw do menu i strony internetowej,
PRODUKCJA: Agencja Foto Oko, 2013
O prowadzącym
Szymon Zduńczyk - absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi kierunku fotografia i Politechniki Gdańskiej. Od 2004 roku właściciel AGENCJI FOTO OKO i fotograf zawodowy. Jest wydawcą kursów fotografii wideo oraz prowadzi szkolenia fotograficzne online. Od 2013 roku założyciel Akademii Foto Oko, internetowej szkoły fotografii.
Klientami jego byli m.in. Swarovski Elements, Douglas Polska, J. J. Darboven Poland, Det Norske Veritas Poland, więcej...
Współpracował miedzy innymi z: agencją Mr. Bloom przy projektach dla Dr. Oetker, ZT Kruszwica, Loopy`s World
dla
oraz z agencją Paragraff przy projektach dla Portu Lotniczego Gdańsk, Galeon i Orbis.
dla
Nagrody i wyróżnienia to: II nagroda exequo w XII Ogólnopolskim Konkursie Fotografii PORTRET w Trzciance w 2007 roku, Certificate of Achievement Honorable Mention - International Photography Awards, Los Angeles w 2003 roku, II nagroda w Ogólnopolskim Konkursie Fotograficznym Oblicza Ludzi w Otwocku, I nagroda - IV Krajowy Konkurs Fotograficzny Przystanek Woodstock, Żary 2002, wiecej...
Wyróżnienie w konkursie International Photo Awards 2003
PIOTR MAZUR. Nazywam się Piotr Mazur. Uczestniczyłem w kursie fotografii kulinarnej. Natknąłem się na informację o kursie w dobrym momencie - akurat wtedy gdy stawiałem pierwsze kroki w fotografowaniu jedzenia. Dzięki temu mogłem szybko załapać solidne podstawy i, co najważniejsze, poddać swoje prace ocenie prowadzącego i innym uczestnikom kursu. Myślę, że najwartościowszym elementem takiej metody nauki są interaktywne spotkania online, podczas których omawia się prace domowe.
Cieszy mnie fakt, że postęp jaki osiągnąłem przez ostatnie pół roku pozwala mi swobodnie działać komercyjnie na rynku fotografii kulinarnej. To był mój cel i powód rozpoczęcia kursu. Postęp ten jest wynikiem intensywnej pracy, ale śmiało mogę powiedzieć, że kurs fotografii kulinarnej Agencji Foto Oko stanowił bardzo dobry punkt wyjścia mojej działalnośći komercyjnej.
Zdjęcie wykonane przed /17 kwietnia 2014/ i po kursie /8 listopada 2014/. Fot. Piotr Mazur.
ALINA GADOMSKA. Na warsztaty fotografii kulinarnej poszłam w celu poszerzenia swojej wiedzy fotograficznej o ten właśnie temat. Prowadzący w sposób jasny i czytelny przekazał nam wiedzę odnośnie kompozycji, stylizacji oraz oświatlenia żywności.
Fantastyczną sprawą okazał się po warsztatowy webinar gdzie p. Szymon komentował nasze zdjęcia wskazując błędy techniczne i kompozycyjne. Z warsztatów, jak i z webinara byłam tak zadowolona, że zapisałam się na plener fotografii ślubnej. Tutaj również prowadzący stanął na wysokości zadania.
Zdjęcie wykonane przed i po kursie. Fot. Alina Gadomska.
JUSTYNA KASPEREK. Fotografia i dobra kuchnia- to dwie rzeczy, które kocham najbardziej w życiu. Kurs fotografii kulinarnej Foto Oko, który polecił mi znajomy, okazał się więc świetnym sposobem, aby je ze sobą połączyć. Uczestnictwo w kursie pomogło mi zdobyć nową wiedzę. Poznałam nieznane mi dotąd techniki, dzięki którym moje zdjęcia mogą być bardziej atrakcyjne, nauczyłam się, że każdy element kompozycji ma znaczenie i liczą się nawet najmniejsze szczegóły.
Kurs fotografii kulinarnej to nie tylko ciekawe lekcje, lecz także cotygodniowe webinaria, podczas których były omawiane zdjęcia uczestników. A ponieważ człowiek uczy się na błędach, spotkania te były bardzo owocne. Wskazywane błędy, czy też zalecenia odnośnie konkretnego zdjęcia, dużo bardziej do mnie przemawiały, niż ogólniki (np. dotyczące prawidłowej ekspozycji) jakie można znaleźć w książkach. Wiem, że moim zdjęciom jeszcze daleko do perfekcji, ale praktyka czyni mistrza. Jestem zadowolona z postępu jakiego dokonałam po kursie, dlatego też inne propozycje Foto Oko również będą mi towarzyszyły w dalszej nauce!
Zdjęcie wykonane przed i po kursie. Fot. Justyna Kasperek.